צנטריפוגה היא מכשיר מעבדה המחליק דגימות ומוציא את הדגימות. יש הרבה חלקים בכלי הזה. הרכיבים המסתובבים במהירויות גבוהות הם הרוטור, התוף והקערה. הרוטור מפחית לחץ על הפיר, מיסבים וחלקים אחרים של מנגנון זה. הרוטור מאוזן כדי להפחית את הרטט וליצור תנע זוויתי של אפס אחוז.

הרוטור מותקן בזווית של 250 עד 400 מעלות מהציר האנכי. תהליך הצנטריפוגה מאלץ את החלקיקים לצאת החוצה, והם פוגעים בצדדים של הצינור שבו הם יוצרים קומפקטי. כוח המשיכה גורם למשקע ליפול במורד הצינור. רוטור בזווית אפס מייצר כדורים ארוזים בצורה גרועה. לפני השימוש ברוטור, חשוב לבצע בדיקת מאמץ.

כאשר משתמשים בצנטריפוגה, חשוב לפעול על ־ פי כל אמצעי הזהירות. לדוגמה, יש להפעיל את הצנטריפוגה על פני שטח רמה וחלק. שיווי המשקל צריך להיות מוצק ויציב. בנוסף, הוא צריך להיות מאוזן ברוטור. הדגימה יכולה להישבר אם הרוטור אינו מאוזן. הדגימה יכולה גם ללכת או להתנדנד על משטח שטוח. רוטורים לא מאוזנים יכולים לגרום לצנטריפוגה לייצר מוצר שאינו משיג את התוצאה הרצויה.

היצרן ממליץ להחליף את הרוטור בכל שנה. אף שניתן לתקן את הרוטורים על ־ ידי בדיקות לחץ שנתיות, הריצה האוטוקלאבית עלולה לפסול את האחריות. לפני השימוש בצנטריפוגה, על המשתמשים לעבור הכשרה מתאימה ולהישמע להוראות היצרן. תמיד ללבוש PPE לפני הפעלת המכשיר. זה כולל חלוק מעבדה, כוסות בטיחות ונעליים סגורות. טכנאי מוסמך צריך לתקן את המכשיר.

חשוב שהצינורות של הצנטריפוגה יהיו מאוזנים כראוי. דגימות לא מאוזנות עלולות לגרום לצנטריפוגה להתנדנד. כדי להימנע מזה, למשוך את התקע. לפני טעינת הדגימות, ודא כי המתאם הונח במקום הנכון. הצינורות עלולים להיפגע אם הרוטור אינו מאוזן. הצינורות עלולים להישבר. אם תבחינו בצינור שבור, עדיף ליצור קשר עם היצרן.

הרוטור צריך להיות נקי ומתוחזק באופן קבוע. ניקוי רגיל עם גריז מבוסס אלכוהול מומלץ לרוטורים. ניתן לשמן את הרוטורים בתמיסת ניקוי נייטרלית או במחשבון כוח ג 'י. ודא שהרוטורים מאוזנים ואינם מתנדנדים בזמן השימוש בצנטריפוגה. ניתן להחליף גם את הרוטורים, מה שהופך את השינוי לפשוט יותר.

הרוטור של צנטריפוגה חייב להיות מאוזן סימטרית. זה כדי למנוע כל דליפה פוטנציאלית של הדגימה. הרוטור חייב להיות מאוזן ויש לו נפח סימטרי. זה בטח גם יציב כשהרוטור מסתובב. הרוטור צריך להיות נקי ומשוחרר מהריסות. זה צריך להיות חופשי מאבק. במקרה שזה, זה יכול לבטל את האחריות. הרוטורים לא צריכים להיות מרופדים אוטומטית והרוטורים חייבים להיות מרופדים אוטומטית.

כדי להימנע מבעיות עם הדגימה, הרוטור של הצנטריפוגה צריך להיות מכויל ומשרת מדי שנה. הרוטור חייב להיות מאוזן כדי לאפשר לצנטריפוגה להפריד את הרכיבים. כדי למנוע מהדגימה להימלט לתוך המים, הרוטור צריך להיות משומן. לאחר כיול הרוטור, על המשתמש לבדוק את האיזון של הרוטור כדי להבטיח את תפקודו החלק.

צנטריפוגה היא פיסת ציוד מעבדה חשוב. חשוב ללמוד איך להפעיל אותו כראוי. ראשית, המהירות המותרת של הצנטריפוגה אינה עולה על המהירות של הדליים. הדגימה תהיה פגומה ודחוסה אם הרוטור פועל מהר מדי. הרוטורים של צנטריפוגה צריכים להיות משומנים כדי להימנע מחוט צולב או קורוזיה.

הרוטור של צנטריפוגה עשוי זכוכית או צינורות פלסטיק. כאשר הרוטור במנוחה, הצינורות מניחים מיקום אופקי. במהלך תהליך הצנטריפוגה, החלקיקים נעים בקו ישר, כאשר הצפיפות גדלה לכיוון התחתית. החלקיקים הפחות צפופים יוצרים רצועות מעל החלקיקים הצפופים יותר. גרדיאנט צפיפות ייווצר על ידי הרוטור של הצנטריפוגלי.

פרטים נוספים: צנטריפוגה scalar.co.il